Vitrinele frigorifice sunt principalele echipamente de refrigerare pentru magazine, indiferent de dimensiunile acestora.
Ele sunt destinate stocării, prezentării și vânzării cu amănuntul pentru diverse produse alimentare. Vitrinele cu funcție de răcire ajută la practicarea unui comerț civilizat, deoarece sunt echipamente profesionale care atrag clienții cu design-ul plăcut, concomitent cu funcția practică pe care o au.
Atunci când urmează să cumpărați o vitrina frigorifică, trebuie să analizați cu multă atenție caracteristicile fiecărui model în parte, să studiați schema de design și culoarea fiecărui model, pentru a putea achiziționa exact acele dotări HoReCa capabile a crea o armonie stilistică în zona de vânzare.
Cele mai citite articole
Actualmente, în România există atât vitrine frigorifice orizontale, cât și vitrine frigorifice verticale, la prețuri foarte atractive.
Se găsesc în oferta firmelor ce comercializează astfel de echipamente de lucru vitrine frigorifice care doar țin la rece produsele, după cum există și vitrine speciale care au capacitatea de a congela alimentele puse înăuntrul lor.
Depozitarea produselor alimentare refrigerate, precum carnea, peștele, cârnații și alte mezeluri, produsele lactate, prăjiturile, produsele de patiserie, fructele și legumele, se depozitează în vitrine de refrigerare unde există temperaturi medii diverse: de la 0 la 6 sau 8 grade Celsius.
Pentru depozitarea și vânzarea produselor alimentare congelate, inclusiv a înghețatei, se folosesc lăzi frigorifice performante, ce pot asigura temperaturi scăzute, respectiv nivele de congelare diverse.
De asemenea, în comerț există și vitrine combinate sau universale, care se pot utiliza pentru a depozita o gama mai largă de produse, mărfuri alimentare care pot fi atât răcite (la temperaturi pozitive), cât și ușor înghețate. Aceste echipamente au un regim de temperatură care poate să fie cuprins în intervale, de exemplu, de la minus 5 la plus 5 grade Celsius, de la minus 6 la plus 6 grade Celsius sau de la minus 7 la plus 7 grade Celsius, dar care pot să fie reglate și la temperaturi mai ridicate de la 1 la 10 grade Celsius (în special pentru anumite băuturi răcoritoare și alimente semipreparate).
Vitrinele frigorifice se deosebesc atât după capacitatea de răcire, cât și după modul de închidere și deschidere. Unele dintre cele aflate în supermarketuri se pot deschide chiar de către clienți. Ei își pot alege singuri produsele, le pun în coș sau pot ușor ca să le reașeze înapoi în vitrină, dacă nu le sunt pe plac.
Așadar, vitrinele deschise oferă deschidere la bunurile pe care cumpărătorul și le dorește și, în principal, sunt instalate în magazinele cu autoservire.
Vitrinele închise au sistem de blocare pentru a nu putea fi deschise de clienți, la ele având acces doar personalul autorizat din magazin.