Ne alegem parfumurile in functie de dorinte si de nevoi: cautam vise transformate in realitate, momente de stralucire, stari de inspiratie, de incredere ori de fericire… Cei care nu cunosc marcile noastre preferate si se hazardeaza sa ne daruiasca un parfum vor alege – desigur! – unul pe care il vor crede potrivit personalitatii noastre, in acord cu propriile lor perceptii. Este evident ca preferintele/impresiile nu ar putea sa coincida vreodata. Pe o coloana asteptarile si aspiratiile personale, pe cealalta asteptarile lor.
Parfumul tau – prezenta ta! Parfumul tau – o expresie complexa a fiintei tale… Ii constientizezi adevaratul impact asupra celorlalti?
Oricat de tare m-ar pasiona lumea fascinanta a notelor de parfum, acest articol nu este despre parfumuri. Am invocat metafora parfumului personal pentru a te invita sa calatorim putin in spatiul influentei tale personale: cum este prezenta ta? Ce urme lasi pe unde treci? Cum reactioneaza oamenii pe care ii intalnesti si cu care comunici? Care sunt complimentele pe care le primesti cel mai des? Ce reprosuri ti se fac? Ce spun despre tine cei care te cunosc putin? putin mai mult? mult? Care sunt trucurile la care apelezi in caz de nevoie? Care sunt visele tale de implinit? Care sunt visele tale de visat, doar? Care sunt calitatile pe care te bucuri ca le ai?… o lista nesfarsita de intrebari despre tine…
Cele mai citite articole
Poate fi mai simplu sa observam influenta altora decat sa ne constientizam propria influenta… Si tot printre ceilalti vom gasi raspunsuri care sa ne oglindeasca prezenta, puterea exercitata, impactul produs…
Pentru inceput, o analiza simpla ne va arata cum ‘influenteaza’ oamenii puternici, cum poate fi caracterizata prezenta lor, cum actioneaza charisma sau magnetismul personal. In general, persoanele considerate de ceilalti ‘puternice’ actioneaza foarte decis in directia tintelor propuse. Viata este pentru ei o competitie, o lupta, un razboi. Chiar si atunci cand aparent nu actioneaza pentru atingerea unui scop, fac totul pentru a-si mentine intacte puterea si dominanta.
Una dintre cele mai simplu de observat trasaturi este inclinatia acestora spre simboluri ale statutului: haine, masini, proprietati – cu cat mai luxoase, cu atat mai bine. De asemenea, aceste persoane actioneaza tactic pentru a patrunde in anturaje de oameni influenti si puternici … si – mai mult – fac totul pentru ca acest lucru sa se afle, considerandu-si relatiile fie resurse, fie accesorii. Atunci cand snobismul nu mai este en vogue, renunta intr-un mod dramatic la simbolurile puterii (branduri, lifestyle) si incep sa isi manifeste influenta la un alt nivel, cel al reputatiei care actioneaza inertial: nu mai am nevoie de simboluri ale puterii. Am deja puterea!
O alta caracteristica a acestui soi de putere este nevoia de manifestare a dominantei: aceste persoane se vor asigura intotdeauna ca sunt in centrul atentiei si ca au ultimul cuvant. No comment! Influenta personala a acestor oameni este una directa si imediata: vreau acest lucru si il vreau acum! In prezenta acestui tip de personalitate, ceilalti se simt constransi, inhibati, redusi la tacere… slabi, adica… Prin urmare, influenta este una puternic-polarizanta.