Home Utile Top 5 sfaturi când vrei să-ți crești mica afacere

Top 5 sfaturi când vrei să-ți crești mica afacere

by Dinu Alexandra

După ce ți-ai pus în aplicare ideea la care tot visai în ultima vreme, lansându-ți propria afacere, este timpul să o dezvolți prin acțiuni concrete. Pentru că știm cât de important este pentru un antreprenor aflat la început de drum să își ducă planurile în direcția succesului, în rândurile următoare venim în sprijinul tău cu cele mai importante 5 sfaturi de care să ții cont când vrei să-ți crești mica afacere.

Stabilește obiective

Obiectivele SMART (specifice, măsurabile, realizabile, relevante și încadrate în timp – pe termen scurt sau lung) vor fi cele care îți vor ghida acțiunile: lucrurile pe care le vei dezvolta sau implementa, ideile pe care le vei pune în aplicare, activitățile pe care le vei desfășura vor trebui să te conducă spre atingerea obiectivelor pe care ți le-ai stabilit. Acestea te vor ajuta să îți reamintești de fiecare dată care sunt scopurile business-ului tău și care este punctul în care îți dorești să ajungi într-un anumit moment. De exemplu, un obiectiv SMART ar putea fi creșterea cu 10% a comunității de pe pagina de Facebook a micii tale afaceri, în decurs de o lună. Pentru a atinge acest obiectiv, vei opta pentru o strategie online care să aducă mai mulți utilizatori pe pagina ta, vei posta un conținut de calitate mai des, având în vedere să crești reach-ul, vei invita prietenii să dea like paginii, în cazul în care nu au făcut-o deja.

Analizează competiția

Pentru a-ți crește mica afacere, este important să îți cunoști competitorii. Analizează strategiile folosite de aceștia atât în mediul online, cât și în cel offline. Nu te teme să înveți de la cei mai buni: urmărește ceea ce fac liderii din domeniu, chiar dacă afacerea ta este de-abia la început și mai are nevoie de suficient timp pentru a ajunge la acel nivel. Urmărește strategiile de marketing, felul în care se desfășoară comunicarea client-business, beneficiile pe care le oferă competiția clienților săi, dar și rateurile pe care aceasta le-a dat. Învață din succesele și din greșelile celorlalți și, pe baza lor, creează-ți propriul plan de afacere.

Oferă beneficii clienților

Consumatorii vor fi întotdeauna încântați de beneficiile care li se oferă, ceea ce va duce la disponibilitatea lor mai mare de a face o achiziție. Astfel, se vor bucura de perioadele în care le vei oferi prețuri promoționale. Poți să îți lansezi business-ul începând cu acest beneficiu: în ziua deschiderii să existe reduceri la toate produsele pe care le vinzi – fie în magazinul online, fie în cel offline, în funcție de locul unde îți desfășori activitatea. În același timp, ține cont de faptul că oamenii caută siguranță, de aceea garanția care însoțește factura de cumpărare este încă un motiv care îi poate determina să cumpere produsele sau serviciile pe care le oferi. Oferă beneficii clienților în funcție de categoria business-ului tău: de exemplu, dacă ai un magazin fizic în care vinzi haine, poți oferi un discount de 15% la viitoarea achiziție celor care aduc articole vestimentare vechi, pentru a fi reciclate.

Fii prezent în mediul online

În zilele noastre, prezența în mediul online este esențială când vine vorba de creșterea unei afaceri. De aceea, îți sugerăm, înainte de orice altceva, să deschizi un site de prezentare a afacerii tale, unde să comunici vizitatorilor, deci potențialilor sau actualilor clienți, misiunea, viziunea și valorile business-ului tău, activitățile pe care le desfășori, datele de contact necesare pentru a lua legătura cu tine etc. Totodată, o pagină de Facebook este necesară și binevenită, iar pentru a atrage utilizatori, este important să fie cât mai activă, mai ales la început, când dorești să afle cât mai mulți oameni despre mica ta afacere. Creează-ți un plan de postări pe care să îl urmezi, iar în cazul în care nu îți permite timpul să menții activitatea și calitatea paginii de Facebook, este indicat să apelezi la sprijinul unui specialist în social media. De asemenea, acesta îți poate oferi ajutor și în privința altor platforme, precum Instagram, Twitter, LinkedIn.

Investește în publicitate

Alocă un buget serviciilor profesionale pe care le oferă agențiile de publicitate. Nu de puține ori, în cazul antreprenorilor aflați la început de drum, suma investită în publicitate nu este profitabilă pe termen scurt. Este important să conștientizezi că pentru a-ți crește afacerea, la început, investițiile pe care le vei face vor fi mai mari decât veniturile obținute. De aceea, dacă ai nevoie de sprijin financiar în dezvoltarea propriului business, ai putea opta pentru un credit pentru firmă cu aprobare în 2 zile, acesta fiindu-ți util și pentru serviciile de publicitate.

Ține minte că pentru a-ți duce business-ul către culmile succesului e nevoie să investești nu doar financiar, ci și emoțional. Implică-te în mod real în creșterea afacerii tale și crede în ea!

Cele mai citite articole

Cele mai citite articole

You may also like