Magazinele sunt locurile in care oamenii ajung atunci cand isi doresc sa cumpere fie piese vestimentare interesante, fie obiecte pentru casa ori alte tipuri de produse. Aceste spatii trebuie sa fie foarte atent amenajate, sa fie suficient de spatioase, incat sa ofere cumparatorilor o experienta placuta si, in acelasi timp, trebuie sa fie dotate cu vitrine magazine de calitate.
Prima impresie pe care si-o fac clientii despre magazine este foarte importanta: in functie de cat de atrasi se simt de ceea ce vad in vitrina, cumparatorii aleg sa paseasca in anumite spatii comerciale sau, dimpotriva, sa caute altele.
Proprietarii de magazine trebuie sa fie foarte atenti atunci cand cumpara vitrinele, astfel incat sa contribuie in mod activ la sporirea numarului de vizitatori. In randurile ce urmeaza sunt prezentate principalele aspecte tehnice care trebuie luate in considerare pentru achizitionarea celor mai bune vitrine.
Prezentare, marketing si publicitate
Pentru inceput, cei care cauta sa achizitioneze vitrine trebuie sa stie ca acestea reprezinta elemente foarte importante pentru magazine, intrucat prezentarea produselor este esentiala pentru clienti. In general, consumatorii tind sa intre indeosebi in magazinele care le ofera o imagine de ansamblu atractiva si interesanta.
Practic, vitrinele sunt instrumente de marketing si publicitate. In prezent, modul in care sunt amenajate vitrinele a devenit o arta: ele sunt transformate in muzee in miniatura, din care cumparatorii isi pot face o idee despre ceea ce urmeaza sa gaseasca in magazine.
Comerciantii trebuie sa fie foarte atenti la hainele, bijuteriile, accesoriile, produsele de cosmetica sau obiectele pentru casa pe care le expun in vitrine, astfel incat sa induca publicului tinta o stare de bine inca de la inceput.
Cele mai citite articole
Dimensiune
De preferat este ca vitrinele sa fie suficient de mari, incat sa poata oferi o imagine de ansamblu asupra magazinelor. Ele trebuie sa fie mari cat intregul perete de la intrare, atat cu scopul de a lasa cumparatorii sa vada ce pot gasi inauntru, cat si pentru a crea senzatia unui spatiu larg si primitor.
Numarul de straturi
Pentru a se bucura de vitrine rezistente si de calitate, comerciantii trebuie sa aleaga vitrine suficient de groase. Acestea pot avea unul, doua sau chiar mai multe straturi, astfel incat sa fie durabile si sa nu trebuiasca sa fie schimbate periodic. Mai mult, proprietarii magazinelor trebuie sa se asigure ca vitrinele pe care le aleg pot sa reziste cat mai bine, inclusiv la catastrofe naturale, asa cum sunt cutremurele si inundatiile.
Culoare
Pe piata exista atat vitrine colorate, cat si modele transparente. Cele mai populare sunt, insa, vitrinele transparente, pentru ca ele ofera consumatorilor posibilitatea de a vedea in interiorul magazinelor. Mai mult, atunci cand comerciantii folosesc vitrine transparente, ei pot expune cateva dintre produsele pe care le comercializeaza.
Vitrinele colorate sunt si ele folosite. De regula, acestea sunt utilizate in special pentru magazine cu un specific anume. Comerciantii care isi doresc sa-si amenajeze spatiile intr-un mod interesant, iesit din comun, pot opta pentru vitrine deosebite, care pot fi colorate intr-o singura nuanta, sau pot imbina diverse culori reprezentative pentru magazinul in cauza.