Home Utile Rolul angajatorilor în promovarea echilibrului între viața personală și profesională

Rolul angajatorilor în promovarea echilibrului între viața personală și profesională

by GetLokal.ro

Menținerea unui echilibru între viața personală și cea profesională este o responsabilitate comună, atât a angajaților, cât și a angajatorilor. Motivul este unul simplu: numai în acest fel se poate obține o îmbunătățire a calității vieții personale a angajaților și, implicit, a performanțelor companiilor.

Descoperă în cele ce urmează care este, mai exact, rolul angajatorilor în promovarea echilibrului între viața personală și profesională.

Ce spun statisticile 

Piața muncii s-a schimbat în ultimii ani, odată cu prioritățile angajaților, în special ale celor din generația Z. În prezent, pe lângă o cultură organizațională sănătoasă, aceștia își doresc de la angajatori și promovarea unui echilibru între viața personală și cea profesională. Și, contrar convingerilor generale, o soluție care poate susține echilibrul între viața personală și cea profesională este chiar reîntoarcerea la birou.

Conform unui studiu inițiat la sfârșitul anului 2023 de către compania fondată de Liviu Tudor, Genesis Property, aproape 70% dintre angajații generației Z susțin că au nevoie să lucreze de la birou cel puțin 3 zile pe săptămână pentru a fi productivi.

Iată care este logica din spatele acestor statistici și a nevoilor angajaților de a lucra de la birou pentru a obține un echilibru între viața personală și cea profesională:

  • Munca de acasă poate aduce cu sine tentația de a lucra non-stop sau de a amesteca activitățile profesionale cu cele personale. Revenirea la birou poate ajuta la stabilirea unei linii clare între aceste două aspecte ale vieții, facilitând astfel gestionarea timpului și a priorităților.
  • Accesul la resursele și tehnologiile avansate de la birou poate contribui la creșterea calității și eficientizării muncii.
  • Programul de lucru fix și mediul profesional de la birou pot contribui la crearea unei rutine, care poate fi benefică pentru sănătatea mintală și emoțională.

Strategii pentru angajatori pentru a promova echilibrul dintre viața profesională și viața privată

Cele mai citite articole

Având în vedere nevoia angajaților de a-și menține un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională, angajatorii trebuie să se implice în acest trend și să implementeze strategii pentru a îndeplini nevoile angajaților. Astfel, vor rămâne relevanți pe piața muncii și vor putea atrage și păstra talentele în companie. Iată câteva strategii pe care le poți implementa și tu, ca antreprenor:

Adoptarea soluțiilor care încurajează lucrul de la birou

Încurajarea lucrului de la birou poate fi susținută prin adoptarea unor soluții precum:

  • organizarea de proiecte interne care să promoveze munca în echipă și colaborarea față în față;
  • implementarea unui program de lucru flexibil care să permită angajaților să își aleagă orele de lucru în funcție de nevoi și preferințe;
  • închirierea unui spațiu de birouri într-o zonă a orașului cu acces facil la mijloace de transport în comun, dar și locuri de parcare pentru cei care aleg transportul cu mașina personală.

Crearea unor spații de birouri adaptate nevoilor actuale ale angajaților

Și spațiile de birouri adaptate nevoilor actuale ale angajaților pot fi o soluție care să încurajeze lucrul de la birou. Iată ce investiții poți face în acest sens:

  • Optează pentru birouri open space care să încurajeze interacțiunea deschisă între angajați. În același timp, asigură-te că spațiul dispune și de birouri amenajate special pentru ședințe și conferințe.
  • Alege un mobilier ergonomic, cum ar fi scaunele ajustabile și birourile cu înălțime reglabilă, care să asigure confortul angajaților în timpul orelor de lucru.
  • Amenajează un spațiu pentru relaxare care să le permită angajaților să se deconecteze de la muncă în timpul pauzelor.
  • Folosește tehnologii moderne care să îmbunătățească nivelul de calitate al muncii angajaților.

Beneficii extrasalariale care încurajează echilibrul

Pe lângă investițiile într-un mediu fizic de birouri modern, care să răspundă nevoilor angajaților, un alt lucru pe care îl poți face pentru a sprijini echilibrul dintre viața personală și cea profesională este de a le oferi beneficii extrasalariale. Iată două idei pe care să le aplici:

  • Oferă-le zile libere suplimentare sau concedii plătite pentru situații speciale și evenimente familiale importante.
  • Oferă-le acces gratuit la programe de wellness și săli de sport pe care să le frecventeze în timpul liber.

Așadar, prin conștientizarea și prioritizarea echilibrului între viața profesională și personală a angajaților, companiile pot să creeze un mediu de lucru sănătos și productiv. Astfel, își vor putea atinge obiectivele, în timp ce atrag și păstrează talentele în cadrul companiei.

Sursă foto: shutterstock.com

Cele mai citite articole

You may also like