In final s-a rezolvat si misterul construirii celei mai vechi si singurei supravietuitoare dintre cele Sapte Minuni ale lumii antice
Misterul construirii piramidelor din Egipt a constituit timp de secole obiect de studiu pentru oamenii de stiinta din intreaga lume. In timp ce unii teoreticieni ai conspiratiei au sugerat ca extraterestri ar putea fi implicati in aceasta enigma, in mod deloc surprinzator, oamenii de stiinta si arheologii nu au fost convinsi de aceste teorii, foarte atractive pentru scenaristii de filme stiintifico-fantastice. Cotidianul Daily Express a publicat in editia sa electronica, un articol in care oamenii de stiinta prezinta dovezile care explica modul in care au fost construite aceste capodopere de inginerie antica.
Timp de secole a fost unul dintre cele mai mari mistere ale lumii, dar noi dovezi arata cum egiptenii au reusit sa transporte blocuri de 2,5 tone pe distante de peste 800 de km, blocuri din calcar si granit din care a fost construit mormantul faraonul Khufu in anul 2.600 inainte de Hristos.
Piramidele au fost construite din ordinul faraonilor, care recrutau arhitectii si inginerii de rang inalt ai vremii, pentru a supraveghea constructia lor. Dar lucrarile de constructie efectiva au fost lasate in sarcina unei armate de sclavi, care se crede ca au lucrat pentru constructia acestor edificii, doar in schimbul hranei.
Un sul antic de papirus care a fost gasit in portul de coasta Wadi Al-Jarf, a dat o noua perspectiva asupra rolului jucat de barcile egiptene in constructia Piramidei din Gizeh. Cu o inaltime de 146 m (astazi doar 138 m), Marea Piramida din Gizeh a fost cea mai mare structura construita de om pe Pamant pana in Evul Mediu.
Cele mai citite articole
Descoperirea unui papirus antic, care prezinta o barca de ceremonie si un sistem ingenios de canale cu apa, au scos la lumina infrastructura creata de constructori pentru transportarea enormelor blocuri de piatra necesare constructiei.
Materialul arheologic detaliaza modul in care mii de muncitori calificati au transportat 170.000 de tone de calcar de-a lungul Nilului in barci de lemn ancorate cu franghii si dirijate de acestia.
Papirusul a fost scris de un supraveghetor pe nume Merer, fiind singurul document de prima mana care explica modul de constructie al Marii Piramide si descrie in detaliu cum au fost expediate blocurile de piatra din calcar si granit din aval de Tura, spre Gizeh. In jurnalul sau, Merer descrie de asemenea, modul in care echipa sa a fost implicata in transformarea peisajului, prin deschiderea unor ecluze gigantice prin care s-a deviat apa din Nil, aceasta fiind dirijata spre piramida prin canalele create de om.
Arheologul Mark Lehner, a descoperit dovezi ale unei cai navigabile pierduta sub platoul prafuit din Gizeh. El a spus: „Am definit bazinul central al canalului, care credem ca a fost principalul traseu de livrare al blocurilor de piatra la poalele platoului Gizeh”. Noile descoperiri au fost prezentate intr-un nou documentar, Marea Piramida a Egiptului.
In documentar, echipa de arheologi care a descoperit barca ceremoniala conceputa pentru a-l conduce pe faraonul Khufu pe ultimul drum spre viata de apoi, ofera noi perspective asupra constructiei navelor egiptene. Echipa de specialisti a restaurat panourile din lemn folosite la constructia acestor barci, inainte de a le scana cu un laser 3D pentru a afla cum au fost asamblate, acestia descoperind ca ele au fost imbinate folosind bucle de franghie.
Exista aproximativ 138 de piramide egiptene care au supravietuit timpului, Marea Piramida din Gizeh de langa Cairo fiind cea mai faimoasa dintre acestea.