Precum iti imaginezi, cele mai vechi sisteme de servicii de banking online au aparut in Statele Unite ale Americii. Ele au fost consecinta directa a dezvoltarii computerelor si mai apoi a raspandirii explozive a canalelor digitale de transmitere a datelor.
Cand s-a infiintat prima institutie bancara online?
Prima banca 100% virtuala a aparut in 1995 si s-a numit Security First Network Bank. Aceasta banca era o ciudatenie pentru acele vremuri, deoarece nu avea sucursale sau birouri. Toate operatiunile si solicitarile clientilor erau efectuate prin internet. Intr-un domeniu atat de conservator, precum cel bancar, o astfel de institutie financiara venea ca sa sparga tiparele, sa deschida un soi de fereastra Overton foarte speciala.
Nu este de mirare ca in acea perioada nu a existat incredere suficienta in aceasta banca vizionara. Oamenii nu au fost deloc deschisi la acest tip de servicii si s-au ferit cat au putut de respectiva metoda foarte neconventionala de a folosi diversele servicii bancare.
Lucrurile s-au schimbat dramatic de-abia dupa ce gadgeturile inteligente conectate la internet au intrat cu forta unor crucisatoare transatlantice in viata de zi cu zi a cetatenilor americani, iar mai apoi de pe intreg globul. Dupa doar sase ani, in 2001, conform specialiștilor din domeniul financiar, existau deja 2 milioane de tranzactii realizate prin internet, ceea ce reprezinta aproape 20% din totalul tranzactiilor anuale ale unei banci puternice americane.
Serviciile bancare online in zilele noastre
In prezent, fiecare banca care se respecta a introdus deja o categorie de servicii moderne ce se desfasoara pe net. In fiecare an, numarul utilizatorilor acestor servicii creste exponential in lume, iar romanii nu fac nici ei exceptie de la acest trend mondial.
Evident, pe masura ce aceasta cerere de servicii bancare online sporeste, reprezentantii bancilor trebuie ca sa creasca tot mai mult calitatea serviciilor oferite clientilor si capacitatea functionala a acestui sistem de a face diferite operatiuni. Pandemia a accelerat intr-un ritm ametitor aceasta trecere de la operatiunile desfasurate in format fizic la cele facute prin intermediul internetului, iar institutiile bancare de pretutindeni trebuie ca sa se adapteze si ele, sa devine flexibile, daca vor ca sa ramana in top, sa nu isi piarda profiturile scontate.
Alegerea celei mai bune banci ce ofera servicii online potrivite pentru tine
Mai intai de toate trebuie ca sa afli care dintre ofertele bancilor ti se potriveste. Doar asa gama de servicii bancare online te vor multumi pe deplin. Pentru a alege exact ceea ce ai nevoie, trebuie sa analizezi cu atentie sporita cateva elemente de baza:
- Pretul (tariful) serviciilor de internet banking. Obligatoriu, pentru a utiliza servicii bancare online, trebuie ca sa iti deschizi un cont curent si sa ai propriul card (fizic si virtual). Intretinerea acestui card costa diferit de la o banca la alta. Exista unele banci care emit carduri pentru care nu trebuie sa platesti nimic. Exista, de asemenea, banci care solicita anumite taxe și comisioane pentru utilizarea serviciilor lor de internet banking.
- Nivelul de securitate oferit pentru datele tale bancare. Poti afla acest lucru direct de la o sucursala a bancii care te intereseaza sau, mai simplu, de pe site-ul acesteia. Intereseaza-te in mod serios in legatura cu gradul de protectie asigurat de institutia bancara respectiva pentru datele tale. Afla inclusiv daca respectiva banca ofera servicii de notificare prin SMS si confirmare a transferurilor de bani realizate.
- Limita de suma. Este vorba tranzactiile banesti care pot fi efectuate intr-o anumita perioada de timp. Acest lucru este foarte important pentru cei care platesc un numar mare de facturi in fiecare zi sau transfera sume importante de bani in conturi diferite.
- Informatii privind fiabilitatea site-ului bancii, interfata si usurinta utilizarii instrumentelor virtuale aflate la dispozitia clientilor institutiei financiare respective. Nu spune ca acest lucru nu este important. Simplitatea interfetei reprezinta unul dintre secretele ce iti va reduce timpul necesar pentru a finaliza o operatie bancara pe care o desfasori online.
- Usurinta de a contacta serviciul de asistenta tehnica. Acesta este un element de importanta majora pe care nu ar trebui sa il ignori cand este vorba de internet banking. Serviciul de asistenta tehnica trebuie ca sa iti raspunda intotdeauna la intrebari si sa te ajute cu maxima promptitudine ca sa rezolvi anumite situatiile dificile cu care te poti confrunta in anumite momente.
Pachetul eSential in 4 pasi de la Banca Romaneasca este unul extrem de atractiv pe care ar fi bine ca sa-l ai in vedere daca vrei sa ai parte de niste servicii bancare premium in 2021.
Ai nevoie pentru a-l obtine doar de:
– cartea de identitate emisă in Romania;
– acces la adresa ta de email;
– un smartphone cu un număr înregistrat in Romania;
– un domiciliu/resedinta si de o adresa de corespondenta in Romania;
– un gadget cu acces la camera video (telefon, tableta, laptop etc.);
– o conexiune bună la internet;
– un browser dintre cele recomandate pe e-bancamea.ro
Poti aplica la acest program daca:
– esti o persoana majora;
– ai cetatenie unica romana;
– ai rezidenta fiscala unica in Romania;
– nu esti inca client Banca Romaneasca;
– esti beneficiarul real al fondurilor banesti;
– nu esti o persoana expusa public;
– nu vrei ca sa faci tranzactii cu monede virtuale.
Daca indeplinesti conditiile de mai sus, pasii pentru a obtine pachetul sunt extrem de simpli:
1. te identifici;
2. dai informatiile necesare băncii despre tine;
3. derulezi un apel video;
4.semnezi contractul cu banca.
Un ultim sfat: desi lucrurile par usoare, rezerva-ti timp suficient pentru a parcurge conditiile generale pentru clientii Bancii Romanesti. Gasesti documentul unde sunt scrise detaliat acestea pe site-ul e-bancamea.ro!