Pentru fiecare companie si angajatii sai spatiul destinat birourilor conteaza enorm. Modul in care birourile sunt proiectate, construite si mobilate poate influenta productivitatea afacerilor si sanatatea angajatilor. Astazi, multe companii cauta noi tendinte de design pentru a contribui la dezvoltarea afacerii. De cele mai multe ori se apeleaza la inchirierea unor spatii, asa cum sunt spatii de birouri Oradea, pe care le reamenajeaza.
Pe masura ce firmele doresc sa reproiecteze spatiul de birouri, ar trebui acordata atentie catorva aspecte:
- Spatiul corespunde nevoilor angajatilor actuali, incluzand nu doar nevoile de productivitate, ci si nevoile de sanatate?
- Cum poate fi proiectat biroul pentru a imbunatati stilurile de lucru ale angajatilor?
- Cum poate tehnologia sa contribuie la planificarea spatiului?
Pe masura ce angajatii lucreaza mai des in spatii de lucru colaborative, iar companiile au renuntat la a avea mai multe birouri dedicate, spatiul de birouri pe cap de angajat a scazut. Potrivit legislatiei muncii, incaperile de lucru in care se desfasoara procese de munca trebuie sa aiba inaltimea minima de 3 m, iar pentru fiecare persoana sa se sigure un volum de cel putin 12 metri patrati. Cu mai putin spatiu pentru fiecare angajat, se impune insa o atentie marita la design si detalii pentru a te asigura de productivitatea angajatilor.
Trebuie sa acordati atentie aspectelor legate de designul birourilor, care poate imbunatati starea psihica a angajatilor, deoarece sanatatea influenteaza productivitatea. Anumite culori stimuleaza starea de bine si creativitatea, in timp ce altele diminueaza. Angajatii trebuie sa se miste mai mult pentru a fi mai sanatosi din punct de vedere fizic, deci luati in considerare optiunile de mobilier precum birourile la care se sta in picioare sau benzile de alergare pe care angajatii ar putea sa le foloseasca in anumite parti ale zilei.
De asemenea, ar trebui sa cautati aspecte ale decorului care reflecta idealurile companiei si stilul, mai degraba decat simpla functionalitate. Potrivit Forbes, atunci cand profesionistii de pe LinkedIn au fost chestionati despre designul biroului, „77% au sustinut ca arta ii face sa se simta mai fericiti, 74% au spus ca i-a inspirat, iar 27% au spus ca un decor placut le-a imbunatatit productivitatea”.
Potrivit specialistilor, exista cateva tendinte de design care trebuie luate in considerare in amenajarea birourilor:
Angajatii care lucreaza in birou cu norma trebuie sa primeasca cele mai mari spatii. In loc sa alocati automat cele mai mari birouri managerilor, ganditi-va cine lucreaza cel mai mult la birou si are nevoie cel mai mult de spatiu.
Limitati peretii. Angajatii de azi urasc locuri strimte care limiteaza colaborarea.
Decat sa optezi pentru birouri individuale, mai degraba luati in considerare amplasarea tuturor angajatilor in spatii de lucru deschise, insotite cu un mic compartiment, cu conexiune telefonica, conectivitate la internet, mobilier confortabil si o usa care se inchide. Astfel, cand un lucrator are nevoie de confidentialitate pentru a efectua un apel sau are nevoie de un pic de liniste pentru a face unele cercetari, el sau ea poate intra in acel birou si inchide usa.