Oricine stie ca exista autovehicule care necesita o statie de incarcare pentru masina electrica, insa sunt mai putini cei care stiu care sunt de fapt diferentele reale dintre o masina electrica si una cu carburant – benzina, motorina sau gaz.
Statie de incarcare pentru masina electrica – diferente intre tipurile de masini
Nu doar o statie de incarcare pentru masini electrice este importanta in alegerea masinii potrivite, ci si tot ceea ce tine de modul in care vehiculul se comporta de fapt. Sunt unele avantaje pe care masinile electrice le au prin comparatie cu cele clasice, insa la acest capitol parerile sunt impartite, si inca mai exista persoane care raman loiale masinilor pe combustibil clasic. Chiar daca motoarele termice inca mai sunt la putere pe piata, masinile electrice patrund in forta si cei mai mari producatori au lansat tot mai multe masini care au avut ca scop sa le inlocuiasca pe acelea care au motorul termic cu benzina, gaz sau motorina.
Gradul de poluare detinut de motorul electric este cu siguranta mult mai mic decat cel pe care il ofera motoarele termice. Analizand corect, energia electrica se produce cumva, or productia de curent electric in sine este un mare generator de poluare la nivel global. Utilizand energie electrica pentru a propulsa masini, nu se genereaza poluare, insa nevoia de curent poate duce la cresterea poluarii.
Motoarelee electrice au o distributie de cuplu diferita. La motoarele termice cuplul este dat de puterea care se dezvolta in roti si motor. Trenul de rulare are mai multe componente, tinand cont de performantele vizate. Spre exemplu, cutia de viteze este componenta vitala si are rolul de a modifica viteza de rotatie a motorului si modul in care se transforma puterea in cuplu.
Acest cuplu este ulterior distribuit pe roti. Masinile diferentiale imbunatatesc procesul de transmitere a cuplului dezvoltat de motor si cresc cu mult controlabilitatea masinii. La masinile cu motoare electrice s-a constatat ca trenul de rulare este putin diferit si are alte componente. In plus, nu mai sunt necesare toate sistemele care au numeroase componente in miscare si acestea se pot elimina cu succes. Traseul de la motorul electric la roti este reprezentat de baterie, convertor, transmisie si roti.
Daca sunt privite in ansamblu, motoarele electrice au o eficienta mai mare comparativ cu motoarele care sunt alimentate cu benzina, motorina si gaz. Aceasta eficienta este cu mult superioara motoarelor clasice si asta se datoreaza componentelor utilizate pentru stocare, productie si distributie de energie.
Motoarele termice produc energia care este folosita pentru propulsie, dar produc totodata si caldura. Pentru ca masina sa aiba o eficienta mai buna va fi nevoie de mai multa energie care sa faca masina sa se miste fara sa produca energie termica. Sistemele periferice si motoarele electrice produc caldura si au mai multe tipuri de pierderi mici, comparativ cu pierderile termice.
Acceleratia masinilor cu motor electric este foarte rapida, chiar daca masina nu este foarte performanta. Motorul electric produce un cuplu maxim rapid.