Home Utile Interacțiunea dintre angajați – de ce e importantă pentru productivitatea muncii și cum poate fi încurajată în companiile viitorului

Interacțiunea dintre angajați – de ce e importantă pentru productivitatea muncii și cum poate fi încurajată în companiile viitorului

by GetLokal.ro

Perioada pandemiei a fost o ocazie bună pentru toată lumea să realizeze faptul că tehnologiile performante pot schimba complet modul în care ne raportăm la mediul de lucru. Cu siguranță, viitorul merge în aceeași direcție a avansurilor tehnologice, care vor modela lumea în moduri pe care nu ni le-am fi imaginat, acum câțiva ani.


Însă, chiar dacă digitalizarea a pus stăpânire pe viața noastră și ne ajută să comunicăm indiferent de locul în care ne aflăm, interacțiunea fizică nu poate fi înlocuită de un mediu virtual și de tehnologie. Interacțiunea în relațiile personale și profesionale înseamnă comunicarea față în față, care ne ajută la construirea de relații interpersonale sănătoase, pe termen lung.

Coeziunea echipelor prin comunicare directă

Echipele solide, formate din angajați pe care îi motivează aceleași lucruri și care au interese comune, sunt esentiale pentru dezvoltarea pe termen lung a unei companii. Un mediu în care există comunicare deschisă, încredere și respect nu poate avea decât rezultate benefice atât pentru companie, cât și pentru starea de bine a angajaților.

Un studiu Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor, a arătat faptul că mai mult de jumătate dintre angajații vor ca ședințele online să fie înlocuite de întâlniri în persoană, ceea ce evidențiază importanța comunicării directe pentru coeziunea dintre echipe. 

Lucrul în echipă are numeroase avantaje atât pentru angajați, cât și pentru manageri: ideile se leagă mai rapid, colaborarea duce la rezultate mai bune într-un timp mai scurt și se creează relații mult mai apropiate între angajați. Toate aceste lucruri sunt mult mai greu de obținut, dacă cei care lucrează împreună se află în locuri diferite, iar comunicarea are loc exclusiv online sau la telefon.

Spațiile de birouri reflectă valorile companiilor viitorului

Cele mai citite articole

O cultură organizațională sănătoasă, în care managerii sunt preocupați de nevoile angajaților, stă la baza dezvoltării unui business de succes, care se dezvoltă în mod constant. Angajații se simt incluși într-un astfel de mediu, simt că nevoile le sunt respectate și că sunt valoroși pentru companie. 

De aceea, în ultimii ani, au fost dezvoltate spații de birouri care oferă angajaților tot confortul de care au nevoie pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții. 

Dezvoltarea de noi competențe și abilități

Un lider performant este esențial pentru a da direcția corectă unei echipe și pentru a se asigura că angajații colaborează eficient și se simt bine în mediul creat la birou. În lipsa unor obiective bine stabilite, un business poate avea succes doar pe termen scurt. Succesul oricărei afaceri depinde în mare măsură de capacitatea unui manager de a crește echipa și de a le oferi angajaților șansa de a se dezvolta, pentru a contribui la atingerea obiectivelor. 

În spațiile de lucru ale viitorului, angajații se simt mult mai motivați să contribuie, să își urmeze managerii, care, la rândul lor, le respectă opiniile și le pun în valoare abilitățile. Interacțiunea eficientă dintre angajați și spațiile de lucru inovatoare duc la dorința angajaților de a-și dezvolta noi competențe și abilități și le oferă mai multă încredere în forțele proprii. 

Chiar dacă lucrul de acasă are numeroase avantaje, interacțiunea fizică și colaborarea dintre colegi sunt esențiale pentru a forma echipe puternice, care colaborează pentru a îndeplini obiectivele companiei. De aceea, spațiile moderne de birouri sunt concepute pentru a oferi angajaților un mediu plăcut, în care se simt apreciați și în care nevoile lor sunt puse pe primul loc. 

Sursa foto: Shutterstock

Cele mai citite articole

You may also like