Home Utile Este email marketing-ul o strategie efectivă pentru vânzări?

Este email marketing-ul o strategie efectivă pentru vânzări?

by GetLokal.ro

Marketing-ul este una dintre cele mai mari industrii din lume. Odată cu creșterea necesității acesteia, experții acestei industrii au inventat tot mai multe și mai multe tactici care ajută specialiștii de marketing să atragă atenția publicului către afacerea reclamată. Email marketing-ul este una dintre cele mai importante și populare tactici din anul 2022. 

Email marketing este, în linii generale, o tactică care folosește email-ul tău ca inbox pentru reclamă. Un exemplu foarte bun ar fi dacă ai primi un email cu un link pe care, în caz că îl accesezi, vei primi de la cazino-ul online Ice Casino 50 rotiri gratuite. Această tactică este deseori folosită pentru a atrage atenția la un produs sau site nou. Deci, este email marketing-ul o strategie efectivă pentru vânzări? Citește mai departe pentru a afla acest lucru. 

Popularitatea email-urilor

Conform celor mai recente calcule ale site-ului de statistici Statista, peste 4.26 de miliarde de oameni folosesc diferite tipuri de email-uri. Din punct de vedere al marketingului, aceasta este practic cea mai largă cale de a ajunge la practic oricare dintre potențialii cumpărători ai produselor tale. 

Este evident că dacă poți face reclama produsului tău auzită pentru 4.26 de miliarde de oameni, departamentul tău de marketing este extrem de bun. Și clar, 90% din oamenii care folosesc email-uri nu afișează adresele sale. 10% însă o fac, ceea ce permite oricărui specialist de email marketing să ajungă la peste 400 de milioane de oameni. 

Un alt factor ce joacă un rol important în eficacitatea acestei tactici de marketing este faptul că, anual, tot mai mulți și mai mulți oameni își creează un email. După datele aceleași statista, până în anul 2025, peste 4.6 miliarde de oameni vor avea un email înregistrat. 

Timpul petrecut în fața unui email

Oamenii tineri, oamenii care sunt chiar principalele subiecte ale tuturor campaniilor de marketing din prezent, cheltuie circa 6.4 ore pe o pagină de email în fiecare zi. Este evident faptul că nu cheltuie 6.4 ore doar stând și citind fiecare email. Majoritatea acestora, adică 98%, folosesc acest timp pentru a mânca, citi sau face alte activități, între timp mai uitându-se cu un ochi la email.

De asemenea, studiile arată că anume această castă de oameni tineri este cu 63% mai ușor influențabilă de email-urile pe care le primesc. Mai ales, aceștia atrag atenția la Subject Line, una dintre cele mai importante părți al unui email comercial. De aceea, în cazul în care vrei o campanie publicitară de succes în acest domeniu, ai nevoie de un copywriter ce va simți nevoile auditoriului tău. 

Cel mai eficient canal de comunicație 

Email-urile ajung la peste 85% dintre oamenii cărora le sunt trimise. Aceste cifre uluiesc deoarece, aceleași campanii de reclamă de pe rețelele de socializare arată cifre mult mai mici. Pe când, în mediu, email-urile sunt deschide de peste 23% din oameni, iar rata de convingere a cumpărătorului este de circa 3.71%. Pentru a compara, rata rețelelor de socializare este de doar 0.58% conform Optinmonster. 

Email-urile sunt mai credibile, arată mai mult profesionalizam și pot conține o cantitate mai mare de informație în comparație cu campaniile publicitare de pe rețelele de socializare. De aceea oamenii și sunt mult mai atrași de un email bine-scris decât de o campanie publicitară pe Instagram sau Twitter. 

Transformarea publicității în bani reali

Unicul rol al campaniilor publicitare este atragerea câtor mai mulți clienți care vor lăsa banii pentru produsele reclamate. Astfel, o campanie publicitară bună poate transforma cuvintele folosite în această publicitate în bani reali, adică profit adus de la mai multe vânzări lunare și anuale. Acum, trebuie să știi o cifră extrem de interesantă din punctul de vedere a statisticii și a marketingului. 

Peste 60% de cumpărători care au deschis și citit un email publicitar au cumpărat produsul reclamat în acel email. 60% este o cifră extrem de mare comparativ cu alte domenii asupra cărora se extinde lumea marketingului. Spre exemplu, aceeași statistică pentru rețelele de socializare arată numai 12.5%, ceea ce este de aproximativ patru ori mai slab decât publicitatea din email-uri. 

Eficacitatea ridicată 

Această tactică are un coeficient preț-eficacitate extrem de bun. Pentru fiecare dolar investit în email marketing, plus o echipă destul de competentă, investitorul va primi peste 42 de dolari. Această cifră este extrem de uimitoare pentru o simplă tactică de marketing. 

Companiile mari publicitare care nu folosesc email marketingul consideră eficientă tactica în urma căruia, fiecărui dolar investit i se returnează 3 dolari. Aceasta, deși este o tactică extrem de bună, nu se compară cu cifrele email marketingului.

Da, email marketingul este extrem de eficient. Deși necesită o echipă extrem de profesionistă ce dispune de resurse umane care ar putea capta atenția cumpărătorilor, aceasta este una dintre cele mai profitabile tactici de marketing din lume, dacă este să credem statisticile publicate recent.

You may also like