Pentru ca o cladire sa poata functiona legal, proprietarul trebuie sa dispuna de anumite documente de natura legislativa. Un exemplu, in acest caz, il reprezinta asa-numita autorizatie ISU, un document fara de care majoritatea cladirilor n-ar putea sa fie construite din punct de vedere legal. Pentru obtinere autorizatie ISU, de regula, vor fi necesare o serie de documentatii pe care proprietarii vor trebui sa le depuna pentru ca intregul proces sa fie validat. Asadar, pentru a ajuta la informarea unui numar cat mai ridicat de persoane, in articolul de fata au fost extrase toate hartiile de care va fi nevoie pentru ca procesul de autorizare ISU sa se poata desfasura in conditii optime de lucru.
Obtinerea autorizatiei ISU: ce hartii sunt necesare pentru inceperea intregului proces?
Dupa cum a fost specificat anterior, pentru obtinerea autorizatiei ISU va fi necesar un numar ridicat de documentatii, acestea urmand sa fie impartite in doua categorii, pentru a facilita cat mai mult enumerarea: documentatii tehnice si documentatii administrative.
Cele mai citite articole
Atunci cand vine vorba de documentatii tehnice, acestea includ urmatoarele hartii:
- scenariu de securitate la incendiu;
- planuri arhitectura sau releveu situatie existenta intocmit de un arhitect OAR, inclusiv planul cu masurile constructive stabilite in scenariul de securitate la incendiu si rezistenta la foc a obiectelor de constructie;
- proiect de instalatii electrice destinate iluminarii de siguranta intocmit de un inginer proiectant specializat;
- documentatii tehnice pentru instalatii utilitare;
- verificarea proiectelor de un verificator atestat MDRAP la cerinta fundamentala C – securitate la incendiu.
In functie de specificul fiecarei cladiri, ar putea fi nevoie de o anumita documentatie administrativa pentru ca autorizarea ISU sa poata fi realizata, aceasta aratand in felul urmator:
- cerere (aviz sau autorizatie) si opis ISU;
- Cerere Primarie sau Consiliu Judetean, dupa caz;
- certificat de urbanism si/sau autorizatie de construire, dupa caz;
- avize si acorduri de la furnizori de utilitati si/sau institutii publice, dupa caz;
- agremente tehnice, declaratii de performanta, certificate de conformitate CE sau agremente tehnice europene pentru materialele folosite;
- proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor;
- etc.
In concluzie, acestea sunt documentele necesare pentru autorizarea ISU.