Coordonatorul de Securitate și Sănătate în Muncă (SSM) are misiunea de a supraveghea, coordona și verifica desfășurarea activităților de pe șantier, pentru minimizarea riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională.
Prin hotărârea de Guvern 300 / 2006, managerul de proiect este obligat să angajeze un coordonator SSM atât în faza de proiectare cât și în faza de execuție.
Responsabilitățile unui coordonator SSM includ:
• elaborarea planului general de securitate și sănătate;
• pregătirea dosarului de intervenții ulterioare;
• realizarea unui registru de coordonare;
• coordonarea și verificarea modului de realizare a instruirii personalului în domeniul sănătății și securității muncii;
Cele mai citite articole
• înregistrarea evidenței accidentelor de muncă;
• participarea la ședintele de coordonare de șantier și stabilirea măsurilor de reducere a riscurilor;
• realizarea periodică a inspecțiilor pe șantier;
• informarea managerului de proiect în legătură cu diverse probleme și măsurile care se necesită;
• verificarea permanentă a documentelor SSM pentru toți angajații de pe șantier.
În orice proiect de construcții, existența unui coordonator SSM este o cerință obligatorie. Absența acestuia atrage contravenții ce se sancționează prin amenzi sau chiar răspundere penală.
Coordonatorul SSM trebuie să aibă o experiență profesională de minim 5 ani in construcții, studii superioare, specializările prevăzute în articolul 8 din Ordinul 242 / 2007 și formarea specifică de coordonator în materie de securitate și sănătate în domeniul muncii, care necesită o actualizare la fiecare 3 ani.
Evitarea accidentelor la locul de muncă reprezintă una dintre principalele responsabilități ale coordonatorului SSM, de aceea este important ca acesta să îndeplinească toate cerințele din fișa postului.