Intr-o lume in care totul se bazeaza pe computere, managementul unei afaceri nu se mai poate reduce la mintea unui singur om. Asa a aparut Business Intelligence (BI), termen care cuprinde elemente software (programe, instrumente, aplicatii, cele mai bune practici, metodologii) care ii permit directorilor de firme sa ia decizii operationale optimizate, sa dezvolte strategii si tactici informate si sa imbunatateasca performanta angajatilor.
Datand din anii 1980, aceasta definitie se refera la tendintele si perspectivele care decurg din colectarea, analizarea si vizualizarea unor volume mari de date ale diferitelor sisteme si baze de date operationale ale unei companii pentru factorii de decizie si utilizatorii finali.
Astfel de solutii oferite de Smart Business Solutions reprezinta calea optima catre performanta si eficienta si au aplicabilitate in domenii diferite precum: industrie si productie, servicii financiare, constructii, arhitectura, sanatate, fara a se limita la acestea.
Unele companii sau manageri s-ar putea intreba de ce ar trebui sa investeasca in business intelligence, cand au deja o baza solida de instrumente de raportare si de analiza descriptiva in cadrul organizatiei. Business intelligence permite o analiza mai profunda bazandu-se pe mai multe elemente (de exemplu, prin conectarea datelor de marketing cu informatii salariale din compartimentul Resurse umnae) si descoperirea unor relatii sau date neidentificate anterior. Business intelligence ofera raspunsuri la intrebarea „de ce s-a intamplat ceva?”. Numai daca managerul unei companii stie cum interactioneaza procesele individuale, poate lua decizii corecte in ceea ce priveste viitorul firmei.
Cand primele exemple de Business intelligence au inceput sa apara in industrii, cum ar fi asistenta medicala, hoteliera sau consultanta, angajatii din domeniul IT erau cei mai obisnuiti utilizatori ai unor astfel de aplicatii. Si analistii de afaceri erau dependenti de angajatii IT. Cu timpul, cu toate acestea, instrumentele de Business intelligence au devenit din ce in ce mai profesioniste, mai usor de utilizat si intuitive. Business intelligence este acum folosit in mod obisnuit atat de catre manageri, cat si de catre angajati, pentru eficientizarea proceselor decizionale de zi cu zi.
Cele mai moderne instrumente de Business intelligence sunt din ce in ce mai capabile sa dezvaluie perspective asupra scenariilor de afaceri care sunt frecvent schimbatoare si dinamice.
Practicile de Business intelligence ofera noi perspective in identificarea blocajelor operationale, a oportunitatilor de afaceri si a tendintelor pietei, precum si a relatiilor acestora cu procesele individuale.