Auzim tot mai des la TV, radio si prin presa tot mai multe informatii despre branduri si branding. Dar ce inseamna ideea de branding si cum se realizeaza? Ei bine, daca nu v-ati pus aceasta intrebare pana acum, noi, cei de la Tudor Communication, ne propunem sa va vorbim putin despre branduri si branding. Marketingul de brand sau brandingul isi propune sa pozitioneze un brand cat favorabil in mintea consumatorului, dar mai ales a consumatorilor fideli, adica publicul tinta. Pentru a fi eficient, brandingul combina cei mai potriviti piloni publicitari, pentru a supravietui in timp, fara a ramane irelevanti sau inutili pentru nevoile pe care le au consumatorii.
Daca nu ar depinde de notiunea de timp, un brand bine format nu ar avea nevoie de prea multe ca sa supravietuiasca vremurilor. Asadar, ajungem la caracteristicile sale cheie. Prin notiunea de branding intelegem ceea ce permite unui brand sa fie memorabil, recunoscut, sa uneasca o comunitate tinta in jurul sau datorita valorilor pe care le transmite si sa comunice intr-un cadru specific fara a se abate de la normele acestuia.
Brandingul include toate aspectele implicate in constructia unei imagini si a continutului de marca al unei companii, cum ar fi imaginea de ansamblu si stilul sau de exprimare, descrierea calitatii produselor sale, valorile sale, semnele sale de prezenta, prin urmare identitatea vizuala. Totodata, ofera unei companii o personalitate puternica si o identitate ce nu poate fi reprodusa.
Identitatea acestui brand va da nastere unei imagini de „marca” in reprezentarile produselor si serviciilor oferite. Prin urmare, brandingul reuneste doua componente principale: identitatea marcii si imaginea marcii. Conceptul de branding poate fi aplicat si unei persoane: branding personal sau branding profesional, iar la Tudor Communication putem sa va oferim toata aceste servicii.
Ajungand in acest punct, putem deja sa amintim cateva dintre principalele functii de marketing si economice ale brandingului. La acest nivel putem defini trei functii principale ale brandingului:
- Functia de apreciere si fidelizare: aceasta este de a oferi consumatorilor un motiv suplimentar pentru a aprecia marca, dincolo de produsele consumate. Brandingul permite astfel consumatorilor sa aprecieze marca, nu numai pentru produsele sale, ci si pentru comunitatea sa, valorile sale, pozitiile sale culturale etc.
- Functie relationala si identitara: brandul ii determina pe consumatori sa isi construiasca stilul de viata prin produsele pe care le cumpara. Astfel, consumatorul se identifica prin coduri, stilul sau imaginea transmisa de un brand.
- Functia tranzactionala: pus in situatia de a se confrunta cu multitudinea de marci din care consumatorul trebuie sa aleaga, construirea unui branding faciliteaza actul de cumparare prin reducerea incertitudinii consumatorilor vizavi de produsele care ii sunt expuse. De aici rezulta si importanta garantarii calitatii produsului, a originii sale prin, de exemplu, o eticheta de calitate.
Acestea fiind spuse, brandingul se dovedeste astfel a fi o arma pe care merita sa o fructificati cat se poate de mult pentru a consolida imaginea unei companii. Dar pentru a-l face si mai eficient, ar trebui sa fie asociat cu anumite strategii de marketing complementare, cum ar fi un plan de comunicare bun pe care vi-l poate pune la dispozitie o buna companie de PR si Comunicare, cu o vasta experienta si cu un portofoliu de clienti generos, asa cum este echipa Tudor Communication.
Aici veti gasi o comunitate micuta, dar unita si profesionista de comunicatori si jurnalisti, foarte bine pregatiti, gata sa va ajute cu tot ceea ce inseamna servicii de PR si de Comunicare. Ne recomanda profesionalismul de care dam dovada in relatia cu clientii nostri, dorinta de a satisface cat mai bine toate nevoile acestora, dar si experienta pe care am dobandit-o de-a lungul timpului.