În 2024, mediul de business va trece prin schimbări uriașe cauzate, în mare parte, de transformarea digitală, preocupările legate de sustenabilitate și schimbările în comportamentul consumatorilor, toate acestea ajungând să influențeze modul în care companiile își structurează operațiunile.
Dintre toate reglementările domeniului, certificările ISO se fac remarcate ca și cadru pentru a asigura calitatea, securitatea, eficiența și responsabilitatea în afaceri. Antreprenorii trebuie să evalueze dacă certificarea ISO este un pas necesar pentru succesul și dezvoltarea companiei pe care o conduc.
Certificările ISO, recunoscute la nivel global, pot fi o modalitate de a răspunde presiunilor din noul an, dar această decizie necesită o evaluare detaliată a factorilor care influențează mediul de afaceri actual.
În 2024, capacitatea unei afaceri de a se adapta rapid la schimbări este crucială. În acest caz, certificările ISO ajută organizațiile să-și structureze mai eficient activitatea, fără a renunța la calitate. În contextul sustenabilității, consumatorii și partenerii de afaceri acordă o importanță tot mai mare practicilor etice, care nu pun în pericol natura înconjurătoare. Certificările ISO în mediu și responsabilitate socială (de exemplu, ISO 14001 și ISO 26000) pot fi considerate un avantaj semnificativ în acest sens. Iar lista continuă la nesfârșit.
ISO în business – principalele beneficii
Certificarea ISO are capacitatea de a oferi beneficii uriașe pentru afacerile care vor să aplice sisteme de lucru mai eficiente, concentrate pe calitate, pe îmbunătățirea reputației, accesul la noi piețe. Companiile care dețin certificarea ISO sunt privite ca fiind mai credibile de către clienți și parteneri. Nu în ultimul rând, ISO reprezintă și un criteriu de selecție în licitații sau în ceea ce privește accesul în lanțurile de aprovizionare globale.
Costul
Deși beneficiile sunt uriașe, mulți dintre antreprenori sunt reticenți la ideea de a investi timp, bani și resurse pentru obținerea acestui standard. Cum se traduce cea mai căutată sintagmă, ”certificare iso 9001 preț”, la finalul lui 2023?
Primul și cel mai evident ”obstacol” este costul direct asociat cu procesul de certificare, ce include taxele pentru audituri și evaluări, costurile de consultanță și, în unele cazuri, investițiile în tehnologia sau infrastructura necesare pentru a îndeplini standardele ISO.
Cele mai citite articole
Implementarea standardelor ISO necesită un angajament semnificativ în ceea ce privește timpul și resursele umane. Angajații trebuie formați și implicați în procesul de conformare, ceea ce înseamnă redirecționarea resurselor de la alte inițiative de afaceri (situație problematică mai ales pentru afacerile mai mici).
Iar pentru a se conforma standardelor ISO, companiile pot fi nevoite să-și modifice procesele de afaceri existente cu unele bine stabilite sau cu mai mare flexibilitate și agilitate în operațiuni. Dacă la finalul acestor pași ai obținut certificarea, felicitări! Dar treaba nu se oprește aici!
Pentru a te bucura de certificarea ISO pe termen lung este necesar un angajament continuu, atât în ceea ce privește costurile, cât și timpul alocat pentru a se asigura că standardele sunt respectate constant și că organizația este pregătită pentru auditurile periodice.
Percepții versus experiențe în ceea ce privește certificarea ISO
Experiențele personale ale antreprenorilor în legătură cu procesul de certificare ISO pot oferi o perspectivă valoroasă asupra avantajelor și provocărilor pe care le implică acest demers. Unii antreprenori vor relata experiențe pozitive legate de procesul de obținere a certificării ISO, subliniindu-i beneficiile în termeni de creștere a credibilității, acces la piețe noi și îmbunătățirea proceselor interne.
În funcție de industrie, antreprenorii percep certificarea ISO diferit. În sectoarele unde certificarea este o cerință de bază (cum ar fi industria medicală sau alimentară), experiențele pot fi centrate pe necesitatea de conformare, în timp ce în alte domenii (IT sau servicii), accentul este pus pe diferențierea de concurență.
Experiențele antreprenorilor pot varia și în funcție de mărimea și stadiul de dezvoltare al afacerilor lor. Startup-urile pot găsi procesul de certificare mai dificil din cauza resurselor limitate, în timp ce companiile consolidate pot gestiona mai ușor cerințele și costurile asociate.
Decizia de a merge mai departe cu certificarea ISO poate fi influențată de valorile personale ale antreprenorului și de viziunea sa pentru afacere. Pentru unii, accentul pe calitate și standardizare poate fi o prioritate, în timp ce alții pot pune mai mult accent pe agilitate și inovație.