Home Utile 7 lucruri pe care orice deținător de restaurant ar trebui să le știe

7 lucruri pe care orice deținător de restaurant ar trebui să le știe

by GetLokal.ro

Să fii proprietarul unui restaurant poate părea un lucru simplu la prima vedere, însă, în realitate este crucial să faci totul corect pentru ca afacerea să fie profitabilă. Industria ospitalității poate fi extrem de solicitantă, iar clienții deosebit de selectivi, așa că trebuie să cunoști anumite detalii ca să ai restaurantul plin și după momentul în care tai panglica. Iată câteva lucruri ce-ți pot fi de ajutor:

  • În mijlocul tuturor activităților se află clientul

Dacă vrei ca business-ul să meargă bine trebuie să îți concentrezi atenția pe consumatori. Oamenii trebuie să se simtă perfect în restaurantul tău, așa că de la decor, mediu de lucru și ospătari până la băuturi și preparate culinare, totul trebuie să fie impecabil.

  • Angajații de calitate asigură succesul restaurantului

Orice proprietar de restaurant trebuie să investească în oameni de calitate. Angajații potriviți sunt cei care le pot oferi clienților o primire bună și o găzduire ca la carte. În domeniul ospitalității, chiar dacă mâncărurile sunt excepționale, consumatorii nu vor reveni în cazul în care personalul nu este amabil, răbdător și atent. De altfel, oamenii din bucătărie reprezintă și ei o prioritate deoarece ei sunt cei care dictează calitatea preparatelor culinare, produsele pentru care clienții vin până la urmă în restaurant.

  • Sunt necesare soluții eficiente pentru administrarea afacerii

Pentru un antreprenor care activează în acest domeniu este vital să dispună de un sistem gestiune restaurant performant. Un asemenea program software asigură toate funcționalitățile necesare pentru administrare eficientă a localului. Platforma integrează sistem POS intuitiv și simplu de utilizat, instrumente esențiale de management și raportare, sistem de gestiune și inventar, bază unică de date cu clienții, soluții de livrare la domiciliu sau produse multiple pentru loializarea clienților. Practic, un soft inteligent înseamnă numeroase funcții ingenioase de care are nevoie orice restaurant modern.

  • Consecvența este cheia reușitei în business

Cele mai citite articole

Poate fi ușor să pregătești o mâncare grozavă și să le oferi clienților servicii de înaltă calitate. Totuși, cu adevărat dificil este să te asiguri că poți să faci aceste lucruri în fiecare zi. Calitatea produselor culinare poate avea de suferit dacă în bucătărie sunt mai multe persoane care gătesc. La fel se poate întâmpla și la bar, cu cocktail-urile, cafelele sau alte băuturi preparate în local. Consecvența este esențială pentru tot ceea ce oferă restaurantul, acesta fiind un aspect cheie pentru fidelizarea clienților.

  • Nu este întotdeauna vorba doar despre mâncare

Restaurantele înseamnă mai mult decât gustul și calitatea preparatelor culinare. Fără îndoială, dragostea pentru mâncare este cea care îi aduce pe oameni în localul tău, însă și atmosfera, decorul, curățenia și servirea sunt la fel de importante ca și produsele disponibile în meniu. Așadar, sunt necesare investiții și în amenajarea interiorului sau formarea personalului ca să le poți oferi consumatorilor servicii complete.

  • Să deții un restaurant este un loc de muncă 24/7

Managerul localului are responsabilitate creării unei relații profesionale de lungă durată cu partenerii, angajații și clienții. Într-un restaurant este întotdeauna agitație și se lucrează sub presiunea timpului, iar implicarea administratorului se vede într-o echipă sudată, care lucrează pentru același scop. Sunt foarte multe lucruri de luat în calcul, de la achiziții, facilități, marketing și resurse umane până la finanțe sau ținuta îngrijită a personalului. Totul intră în grija managerului, cel care ia decizii și dă tonul întregii unități.

  • Clienții apreciază confortul, creativitatea și originalitatea

Specialitățile culinare pot ține restaurantul pe linia de plutire, doar că mai mult ca sigur îți dorești un flux continuu de clienți. Pentru asta trebuie să acorzi atenție și confortului termic, indiferent de sezon. Mai departe, îngrijește-te de spațiile dedicate fumătorilor și nefumătorilor sau zonelor de separeuri. Totodată, ai grijă să vii mereu cu ceva nou și să-ți surprinzi clienții cu soluții personalizate, preparate originale, băuturi inedite ori decoruri unice, care să nu treacă neobservate și să-i aducă pe oameni mai des în localul tău. 

Chiar dacă restaurantele sunt diferite, există anumite lucruri comune care definesc atât un concept simplist de streetfood, cât și un local exclusivist: calitatea preparatelor culinare, organizarea eficientă a activității și servirea ireproșabilă. Cu siguranță, gestionarea atentă a afacerii și consecvența vor asigura întotdeauna atragerea și fidelizarea clienților!

Cele mai citite articole

You may also like