Din ce în ce mai mulți utilizatori de combine agricole par să fie atrasi de combinele pe senile. Acest tip de echipament are avantaje serioase, dar reprezintă o investiție semnificativa si este nevoie si sa gasesti de unde sa cumperi piese de schimb combine.
Cu combine din ce în ce mai puternice, echipate cu buncăre din ce în ce mai mari, șenilele apar adesea ca soluție pentru a rezista la sarcinile grele la care este supusă puntea față, chiar dacă anvelopele există în prezent. Confortul și dimensiunea drumului sunt principalele avantaje ale șenilelor montate pe combine. Deoarece unele combine au o lățime mai mică de 3,50 metri, ele traversează localitatile fără dificultate. Pe drum, pistele sunt apreciate pentru buna lor comportare, mai ales atunci cand combina este condusa partial pe drumuri degradate. Neregulile sunt șterse de lungimea benzii de rulare și este ușor de condus mai repede. Pe teren, observația este identică. Designul șenilelor a evoluat semnificativ de la apariția primelor versiuni. In prezent, unele senile încorporează în special un sistem hidraulic de suspensie, care face posibilă o mai bună adaptare la suprafața solului și depășirea obstacolelor mai confortabil.
Regularitatea perfectă a înălțimii de tăiere
Stabilitatea superioară se resimte și în calitatea cositului, punct pentru care producătorii sunt unanimi. Combinele pe șenile, echipate cu tăieturi de 7,5 și 9 metri, cosesc mai regulat decât mașina cu roți de punte de 5,40 metri. Piesele sunt alese și pentru capacitatea lor de a trece mai bine în condiții dificile, datorită amprentei lor mari. Efectul lor asupra structurii solului este însă dezbătut, deoarece unele studii arată că dacă solul nu este deteriorat la suprafață, compactarea în adâncime este mai mare decât cea a anvelopelor. În Australia, fermierii de Controlled Traffic Farming (CTF) adoptă șenile pentru că preferă efectul vertical al forțelor de radiație laterale ale celor ale anvelopelor care penalizează randamentul culturilor la marginea șenilor. În plus, investiția în șenile trebuie să fie însoțită de o punte spate a motorului dacă mașina este destinată recoltării porumbului în condiții dificile.
Mai scumpe de utilizat decât anvelopele
Principalii inamici ai senilelor sunt căldură și greutatea. O mașină care face multe deplasări cu colectorul de porumb atașat își poate vedea banda de rulare topindu-se rapid. Uzura este, de asemenea, amplificată în timpul călătoriilor efectuate la temperaturi ridicate. Pe lângă costul suplimentar pentru achizițiile noi, care variază de la 25.000 până la peste 50.000 de euro în funcție de marcă, este necesar să se planifice un buget de întreținere mai mare decât cel al combinelor cu anvelopele. Prin urmare, este necesar să te gândesti cu atenție la rentabilitatea investiției. În consecință, șenilele reprezintă un cost suplimentar doar pentru întreținere, la care trebuie adăugată și investiția suplimentară în timpul achiziției.