Home Utile Vânzările online: de la site, la atragerea de clienți profitabili

Vânzările online: de la site, la atragerea de clienți profitabili

by GetLokal.ro

Mulți afirmă că vânzările online sunt simple. Deschiderea unui magazin online e simplă.

Însă aceasta e doar o față a monedei, pe care o cunoști deja, dacă ai și tu o afacere.

Realizarea tehnică a unui magazin online este, într-adevăr simplă. Poți vedea clar pașii în acest ghid, realizat de echipa platformei Gomag.

Însă pentru a obține vânzări online, e nevoie de mai mult.

Din fericire, există o mulțime de idei pe care le poți încerca. Iată câteva dintre ele:

Cum arată un business online care vinde

Vânzările online reglementate nu sunt totuna cu postatul pe diverse site-uri de anunțuri.

În spatele lor ar trebui să existe o formă juridică, dar și un model de business care ghidează direcția de dezvoltare. 

Un business online care vinde are un schelet inițial, pe care este construit și dezvoltat spre succes.

Echipa Gomag i-a dat numele de CASUAL Formula. Uite din ce este compusă:

1. Costuri și venituri

Cele mai multe business-uri eșuează pentru că nu au control asupra costurilor. Orice antreprenor trebuie să știe pe ce i se duc banii și de unde îi vin. Altfel spus, cash flow.

2. Analiza pieței

Stabilește în detaliu către cine vinzi, cine sunt clienții ideali și ce interese / nevoi / obiceiuri au. Uită-te și la ceilalți jucători din piață, la competitori.

Analiza pieței te ajută să înțelegi cum evoluează vânzările, dacă sunt perioade cu vârfuri și scăderi, ce le determină și ce acțiuni ai de făcut atunci.

3. Strategia

Gândește-te la:

  • Activități cheie – ce face firma ta
  • Cum decurge relația cu clienții
  • Prin ce este identificat brandul tău
  • Care e planul de promovare, online și offline

4. USP + Analiza SWOT

Prin ce se diferențiază business-ul tău? Ce îl face unic? Răspunsul la aceste întrebări este propunerea ta unică de vânzare (USP).

Cele mai citite articole

Analiza SWOT e un tabel în care îți contorizezi punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările (interne sau din partea pieței). 

Pornind de la SWOT, îți poti ajusta corect strategia de comunicare pentru a obține vânzări.

5. Analiza produsului

Uită-te la produsele pe care le vinzi. Cum sunt acestea, ce caracteristici au?

Acesta e primul lucru pe care il spui clientului despre ele. 

Apoi vezi beneficiile, ce schimbări aduc în viața consumatorului. Nu uita să specifici avantajele lor, de ce sunt mai bune decât alte produse similare.

6. Logistica

Aici intră partea de stoc și vânzare, propriu-zisă (ambalare, livrare, retur).

Toate elementele din CASUAL formula sunt interconectate. De exemplu, logistica îți va genera anumite costuri, pe care trebuie să le iei în considerare când stabilești prețul produselor.

La fel și marketingul. Iar strategia depinde de USP și analiza SWOT.

Optimizarea site-ului pentru vânzări

Există câteva elemente ce țin de bunele practici și comportamentul cumpărătorilor. 

Acestea fac un site să vândă mai mult:

  • Afișează dovezi sociale peste tot în pagini – pot fi recenzii de produs, recenzii pentru magazin, note date de terțe aplicații, video-uri.
  • Fă recomandări – propune produse complementare cu produsul vizualizat prima dată, arată dacă ai și opțiunea de împachetare specială, propune o ofertă unică sau un pachet de produse.
  • Folosește culori contrastante și vii, pentru a atrage atenția – dacă ai o ofertă, afișează o bară de mesaj în partea de sus din site (vizibilă în toate paginile).
  • Urgentează acțiunea – oferă clientului un mic discount când vezi că dă să iasă din site și folosește cronometre pentru a indica o durată limitată pentru oferte.
  • Completează paginile de produs și categorii cu toate informațiile posibile – dacă omul nu le găsește în site-ul tău, le va căuta în altă parte. Și va cumpăra de acolo.
  • Asigură-te că ai în site informațiile de bază și sunt cât mai clare (termeni de livrare, plată, retur, garanții, termeni și condiții).
  • Nu obliga oamenii să facă nimic din ce nu ar vrea – de exemplu, să-și creeze un cont pentru a comanda sau să completeze neapărat un pop-up pentru a-l putea închide.

10 sfaturi rapide pentru atragerea de clienți

  1. Oferă transport gratuit din când în când, și pentru o sumă limită în coș, în restul timpului
  2. Fă SEO, atât în site, cât și în afara lui.
  3. Promovează un program de fidelitate interesant: cadouri, puncte de fidelitate, statut.
  4. Colaborează cu parteneri de afaceri și influenceri.
  5. Fii prezent pe Facebook, Instagram, chiar și TikTok.
  6. Oferă valoare, încă dinainte de cumpărare: conținut pe blog, tutoriale, consultanță.
  7. Atrage-le prietenii mai întâi – recomandările între prieteni sunt cele mai convingătoare.
  8. Investește în reclame plătite, dar cu cap. Te poți juca tu cu setările, dar de cele mai multe ori vei ajunge să colaborezi cu o agenție / specialist.
  9. Folosește video-uri, atât pe promovare, cât și în site.
  10. Fii autentic, cu personalitate. Firmele impersonale nu atrag clienți care să le rețină numele.

După cum vezi, vânzările online sunt un domeniu vast și provocator, unde ideile tale pot lua viață în diverse moduri.

Indiferent ce metode de marketing sau comunicare alegi, vânzarea se întâmplă până la urmă în site, în magazinul online.

Te atrage acest domeniu? Îți poți construi chiar de azi un magazin online, dacă urmezi sfaturile din ghidul Gomag.

Sursa foto: gomag.ro 

Cele mai citite articole

You may also like