O strategie de prevenire si reducere a pierderilor este un aspect vital pentru orice afacere. Indiferent ca te ocupi de un restaurant mic, de familie, de un local mare sau de un intreg lant de restaurante, ignorarea acestor pierderi va ingreuna considerabil dezvoltarea business-ului. Iti prezentam in continuare 4 moduri eficiente de a implementa un nou program de prevenire a pierderilor sau a-l imbunatati pe cel existent.
1. Monitorizeaza si optimizeaza costul alimentelor
Analiza atenta a costurilor alimentelor achizitionate pentru restaurant este un element esential pentru derularea unei afaceri profitabile. Strategiile de comanda de la furnizori, reducerea risipei alimentare, actualizarea constanta a cifrei de afaceri si identificarea eventualelor furturi sunt aspecte ce te ajuta sa iti dai seama daca achizitionezi cantitati prea mari, daca o parte dintre alimentele cumparate “se pierd pe drum” sau daca nu ai negociat suficient cu furnizorii.
2. Foloseste un program de gestiune
Un software pentru gestiunea restaurantului te va ajuta sa imbunatatesti procesul de livare la domiciliu ori sa-l implementezi. Comenzile vor fi preluate rapid, fara erori, informatiile vor ajunge automat in POS, iar toate detaliile vor fi transmise in bucatarie. In acest fel, vei livra rapid, iar clientii multumiti iti vor oferi recenzii pozitive. In plus, un astfel de program iti da posibilitatea sa integrezi diferite sisteme, precum happy hour, de fidelizare sau de reduceri. Toate astea vor duce la cresterea numarului de comenzi si, implicit, la reducerea pierderilor.
3. Imbunatateste procedurile de recrutare si instruire a personalului
La o prima vedere, revizurirea si imbunatatirea procesului de recrutare si instruire a personalului nu pare a fi un mod de prevenirea a pierderilor. In realitate, insa, utilizarea valorilor vanzarilor si a performantei poate ajuta echipa de resurse umane sa creeze un model care sa identifice „angajatul ideal”. Desi recrutarea nu este niciodata o stiinta exacta, identificarea celor mai performanti angajati si intelegerea a ceea ce ii face atat de eficienti ajuta la imbunatatirea procesului de recrutare.
Mai mult, procedurile de instruire a personalului ar trebui sa fie create tot luand in considerare factorii care ii fac pe cei mai performanti angajati sa exceleze. Avand o echipa formata din top performers, clientii se vor bucura de o experienta placuta, ceea ce va duce la cresterea vanzarilor si, in consecinta, la reducerea pierderilor.
4. Redu pierderile operationale
Include o sectiune dedicata politicilor si procedurilor in manualul angajatilor. Asigura-te ca aceasta sectiune cuprinde informatii despre pregatirea alimentelor, comportamentul personalului si modul in care angajatii sunt trebuie sa-si faca treaba in siguranta si eficient.
Organizeaza intalniri de instruire personalul cu privire la siguranta la locul de munca. Exemplifica anumite proceduri, precum folosirea corecta a aparaturii si dezinfectarea veselei. Explica-le angajatilor care sunt pericolele asociate cu nerespectarea regulilor de igienta si siguranta. Toate acestea pot reduce costurile pe care le-ai avea de suportat in cazul in care un angajat nu respecta aceste reguli si se accidenteaza la locul de munca.
Punerea in aplicare a acestor sfaturi te va ajuta sa previi si sa reduci pierderile restaurantului.