In acest articol vom expune pareri personale despre pandemia de coronavirus; cum pot fi firmele ajutate sa treaca cu bine de dificultati si cum sa va pregatiti relansarea dupa ce criza se incheie.
Despre epidemia de coronavirus
Dupa cum declara recent la NBC presedintele Rezervelor Federale, Jerome Powell, „economia nu are nicio problema fundamentala”. S-a inregistrat o incetinire accentuata a activitatii economice, dar este o masura voluntara, pentru a impiedica raspandirea coronavirusului. Pe baza opiniilor expertilor consultati de noi, in iunie sau mai tarziu ar putea incepe relansarea economica, imediat ce pandemia va fi sub control, iar masurile de distantare sociala sunt ridicate. E putin probabil ca restrictiile sa fie ridicate 100% si viata sa revina complet la normal in luna iunie. Dar ne asteptam la o ridicare treptata a restrictiilor. Sigur ca nu putem ghici viitorul, dar credem ca am trecut deja de varful pandemiei, iar restrictiile vor incepe sa fie ridicate in iunie. Sa speram ca pana la toamna viata va reveni la normal complet.
Care trebuie sa fie reactia firmelor
Cele mai citite articole
Majoritatea companiilor se concentreaza pe modalitatile de a raspunde cat mai bine la aceasta criza, pentru afacerea lor si pentru clientii lor. Desi sunt vremuri dificile, multi dintre noi si-au facut deja o idee despre reactia la „noul normal” si implementeaza strategiile de criza. Dar acum e momentul sa incepem sa planificam relansarea activitatii. Daca viata revine oarecum la normal in iunie, ce plan de afaceri facem pentru relansarea in forta a activitatii? Fiecare sector are particularitatile lui, dar e momentul sa incepeti sa lucrati la strategia pentru jumatatea sau finele lui iunie, cand restrictiile vor incepe sa fie ridicate si pentru perioada urmatoare, cand lucrurile vor reveni la normal.
Trebuie sa continui sa ma concentrez pe SEO in perioada pandemiei? Dar pe PPC?
Toate firmele au acum de luat decizii dificile. Multe trebuie sa limiteze sau sa puna capat campaniilor PPC. Dar nu uitati ca acum, fiind o tara intreaga acasa, aveti sanse mai mari ca in vremuri normale sa captati atentia publicului. Unele afaceri de e-commerce fac vanzari record in aceasta perioada. Ar putea fi momentul sa va revizuiti reclamele, ofertele, mesajele catre clienti. Ar putea fi ocazia de a va servi clientii intr-un mod la care nu v-ati fi gandit niciodata.
Acum e mai important ca niciodata sa fiti concentrati pe optimizarea SEO. Concurentii vostri nu au ridicat piciorul de pe pedala si s-ar putea sa profite de ocazie sa atace segmentul vostru de piata. Potrivit unui articol Search Engine Land, 63% dintre firmele intrebate au spus ca vor acorda o importanta mai mare SEO in perioada imediat urmatoare. Mai mult decat atat, 66% dintre ele considera ca, in 2019, cautarile organice au fost cele mai performante.