Diferenta fundamentala este ca, in lume si in Romania, accentul se pune pe elev – o crestere a incarcaturii, a numarului de teme, a cunostintelor, a testarii, a unui cadru strict. Finlandezii au luat o cale diferita: si-au dat seama ca succesul reprezinta accentul pe personalitatea profesorului, instruirea si metodele prin care acesta lucreaza.
Au fost create conditii pentru ca meseria de profesor sa fie prestigioasa, fiind dificil sa intri ca profesor in Centrul de Educatie Finlandeza, deoarece profesorii aici, sunt selectati. Pentru profesorul finlandez, primul lucru pe care ar trebui sa-l faca este sa iubeasca copiii. De asemenea, profesorii au salarii bune si au diferite abordari si tehnici in procesul lor creativ. Exista si planuri standard, dar acestea sunt mai mult ca orientare.
Concentrare pe fericirea copilului
Intregul sistem este construit pe incredere si constientizare de sine. Ministerul Educatiei are incredere in departamentul de educatie Finlandeza, departamentul are incredere in directorii scolii, directorii au incredere in profesori si parintii au incredere in scoala. In Finlanda, toate organismele de inspectie au fost desfiintate.
Cele mai citite articole
La locul sau de munca, profesorul este constient de importanta muncii sale si se apropie de el in mod responsabil. Copilul nu este controlat si in scoala elementara nu exista note. Ei incearca sa se asigure ca copilul primeste bucurie din procesul de invatare, astfel incat sa fie interesat de tot ceea ce face. Concentrarea pe fericire este un aspect important al educatiei finlandeze.
Scopul educatiei Filnlandeze
Scopul educatiei este de a crea conditii pentru dezvaluirea unicitatii fiecarui copil. Profesorul este pasionat de munca sa si arata un interes sincer fata de copil, pentru a-i vedea talentele si abilitatile sale. In Centrul de Educatie si Cercetare Romano – Finlandez exista visul finlandez. Aceasta este scoala in care toti copiii isi pot arata cele mai bune talente.
De asemenea, in aceasta scoala, copiii nu sunt comparati intre ei. Profesorul, copilul si parintele stiu evaluarile, iar acestea nu sunt facute publice. Un copil care a crescut intr-un astfel de sistem, nu se va compara cu alti oameni in viitor, ci se va compara cu el insusi. O abilitate importanta care este invatata in scoala finlandeza, este atitudinea fata de greseli.
In Centrul de Educatie si Cercetare Romano – Finlandez, copiii se joaca in natura, indiferent de vreme, si acest lucru nu este negociat cu parintii. De asemenea, exista o mini-ferma, pentru ca orice copil sa comunice neingradit cu animalele, si de asemenea, exista si o piscina pentru ca toti copiii sa se bucure de apa si sa-si intareasca imunitatea sis a-si dezvolte intelectul si abilitatile motrice.