Unul dintre primele lucruri pe care toata lumea il invata cand face scoala de soferi este ca pentru a porni masina, trebuie apasat ambreiajul. Ce este insa un kit ambreiaj, din ce este compus si cum trebuie folosit, se poate descoperi in randurile urmatoare. Astfel, posesorii de masini pot descoperi mai multe detalii despre autoturismele pe care le detin si, la un moment dat, cu siguranta ca aceste informatii le vor fi de folos.
Ce este kitul ambreiaj?
Ambreiajul este cel care are rolul de a transmite catre cutia de viteze miscarea de rotatie a motorului. Astfel, cutia de viteze primeste comanda si incepe sa transforme miscarea intr-una de translatie, motiv pentru care masina porneste. Acest lucru nu ar fi insa posibil fara ajutorul catorva componente cheie care fac parte din kitul ambreiaj. Este vorba despre discul cu suprafata de frecare, placa de presiune metalica, rulmentul si discul de ambreiaj.
Bine de stiut este faptul ca discul de ambreiaj trebuie schimbat in acelasi timp cu placa de presiune, atunci cand este cazul. Cele 2 elemente se gasesc in comert doar impreuna, formand kitul. In ceea ce priveste discul de ambreiaj, acesta este un disc realizat din otel, care este acoperit pe cele 2 fete cu un material special pentru frictiune.
Cum functioneaza ambreiajul?
In momentul in care soferii apasa pedala de ambreiaj, rulmentul de presiune este elementul responsabil pentru eliberarea discului de ambreiaj, ceea ce inseamna ca treptele de viteza pot fi schimbate. Simultan, volanta este capabila sa preia socurile care apar intre cutie si motor de fiecare data cand pedala de ambreiaj este folosita. Atunci cand pedala este apasata, placa de presiune nu mai poate presa discul de ambreiaj pe volanta, ceea ce inseamna ca miscarea de rotatie a motorului nu mai este transmisa catre cutia de viteze, iar treptele de viteze pot fi schimbate foarte usor.
Cum se poate proteja ambreiajul?
Pentru ca soferii sa protejeze ambreiajul, prelungindu-i durata de viata, ei trebuie sa tina cont de cateva sfaturi foarte importante. In timpul condusului, pedala de ambreiaj nu trebuie eliberata nici prea brusc, nici prea let, intrucat materialul de frictiune de pe suprafata discului s-ar incinge, iar ambreiajul ar putea ceda la un moment dat.
Un alt sfat practic este ca piciorul sa nu fie mentinut pe pedala de ambreiaj in momentele in care acest lucru nu este necesar, asa cum sunt asteptarile la semafor, de exemplu. In cazul in care se intampla acest lucru, rulmentul de presiune este suprasolicitat si se uzeaza foarte repede. Nu in ultimul rand, piciorul nu trebuie sprijinit pe pedala de ambreiaj in timpul mersului si, totodata, ambreiajul nu trebuie fortat in mod repetat, pentru ca discul sa nu se deformeze.
Tinand cont de sfaturile de mai sus, posesorii de masini isi pot proteja autoturismele mult mai bine. Daca insa ajung in situatia in care au nevoie sa achizitioneze un kit nou, pot apela cu incredere la magazinul online VrumAuto.