Home Viata sanatoasa Stresul la locul de munca este cauzat de multitasking?

Stresul la locul de munca este cauzat de multitasking?

by Dinu Alexandra

In ultimul timp din ce in ce mai multi dintre noi traim experienta de aglomerare, de supraincarcare la locul de munca. Avem o multime de lucruri de facut in acelasi timp si aparent toate sunt importante si mai ales urgente. Aceasta experienta ne amplifica sentimentele de anxietate, stres si nemultumire.

Primul lucru pe care va invit sa il luati in considerare este ideea ca tot ceea ce aveti de facut sau ce trebuie sa gestionati direct sau indirect este asemenea unui munte foarte inalt pe care incercati sa il urcati. Si cu cat urcati spre varf, cu atat pare ca acest varf se indeparteaza.

Acest sentiment exprima de fapt un adevar, si anume: NICIODATA nu veti reusi sa le faceti pe toate. Este practic imposibil, iar noi ne amagim cu iluzia ca la un moment dat in viata noastra vom fi facut tot ce avem de facut, ca vom fi gestionat toate aspectele vietii noastre si ca nu ne mai ramane decat sa ne relaxam si sa ne odihnim putin. Aceasta speranta nu este altceva decat o iluzie.

Iar demonstratia este simpla. Ganditi-va ca pe masura ce lucrati la un proiect, o multime de idei iau nastere, noi lucruri pe care ati putea sa le faceti, noi proiecte care rasar din acel proiect sau pur si simplu din interactiunile voastre cu lumea exterioara.

Prin urmare, cand va apropiati de finalul unui proiect, in timpul petrecut cu acest proiect s-au adunat deja idei pentru alte 5-6 proiecte, anumite taskuri ramase in urma devin urgente iar sentimentul pe care poate il incercati este de resemnare. Nu este cazul sa ajungem la resemnare. Putem doar sa recunoastem un adevar: NICIODATA nu vom termina tot ce avem de facut in aceasta viata. Pur si simplu sunt atat de multe lucruri incat in perceptia noastra ele par infinite.

Plecand de la acest aspect va propun sa va relaxati. Daca oricum nu le veti termina nicodata pe toate, indiferent cat de mult veti lucra si cate ore va avea ziua de munca, atunci puteti sa respirati profund si sa faceti o pauza de cateva minute pentru a gandi.

Va propun sa considerati ca multe din lucrurile pe care le faceti sunt ori inutile, ori nu va servesc ori sunt pur si simplu actiuni care va storc de energie. Daca ati analiza situatia voastra la locul de munca, veti vedea ca multe din lucrurile pe care le faceti nu produc efectiv rezultate, sunt mai degraba politici ale companiei de urmarit, proceduri de citit, prezentari si sinteze de facut, documentatie de intocmit, samd. Petrecem destul de putin timp facand ceea ce produce de fapt valoare adaugata.

Dar pentru ca de multe ori companiile urmaresc mai riguros masura in care sunt indeplinite politicile si procedurile decat rezultatele produse la sfarsitul zilei, preferam sa intocmim documentatia necesara, sa facem rapoartele cerute samd si speram ca ulterior vom avea timp sa ne ocupam efectiv si de clientul X sau de vanzarea Y.

You may also like