Daca iti urasti jobul, daca te trezesti in fiecare dimineata deprimata ca trebuie sa pornesti spre munca, daca simti ca undeva, pe parcurs, ai facut o alegere gresita care te-a adus aici, atunci sunt putine lucruri pe care le poti face pentru a-ti imbunatati viata in afara de demisie si o schimbare radicala de cariera. Daca, insa, iti place ceea ce faci, dar crezi ca lucrurile ar putea merge mai bine, nu-ti doresti sa renunti, dar nici nu prea esti motivat sa continui, atunci articolul acesta este pentru tine. Exista anumite lucruri pe care le facem, constient sau nu, si care ne saboteaza, zi de zi, succesul in cariera. Iata 5 dintre ele:
Cele mai citite articole
Renunti prea usor
Resemnarea este cel mai mare dusman al pasiunii, al bucuriei de a face lucruri si, intr-un final, al fericirii. Indiferent ce alegi sa faci, nu te blaza! Nu-ti spune niciodata: aici ma opresc, aici e capat de linie pentru mine! Oricat de bine ar suna lucrurile la un moment dat, rutina te plictiseste, te macina, te darama pe tine ca persoana si ca profesionist. Sa continui sa iti stabilesti obiective, sa lupti pentru ele, nu inseamna sa fii mereu nemultumit de ceea ce ai, ci inseamna sa imbratisezi ideea ca evolutia ta nu se opreste niciodata, ca esti azi mai bun decat ieri, ca iti datorezi tie sa nu renunti la „cea mai buna varianta a ta”.
Amani lucrurile importante
Daca amani sa faci un anumit lucru, trebuie sa te opresti un pic si sa te intrebi: de ce fac asta? Fie esti speriat, fie nu stii cum sa-l faci, fie nu esti convins ca e bine sa il faci, fie esti… lenes. Niciuna dintre motivatii nu este suficient de buna pentru a justifica acest tip de atitudine. Esti un om matur, rational, capabil sa se auto-analizeze, sa stabileasca ce e mai bine pentru propria persoana si sa actioneze in consecinta. Fa-o azi!
Te victimizezi
Victimizarea in absolut orice situatie, dar cu atat mai mult in cariera, este absolut inutila. Ii plictiseste pe cei din jur, iar pe tine te saboteaza zi de zi. Incearca sa intelegi problemele cu care te confrunti, incearca sa afli daca si cei din jur le percep la fel ca tine si, cel mai important, intreaba-te daca nu cumva tu esti generatorul lor.
Spui DA prea des
Nu lasa frica sa te impiedice sa spui, din cand in cand, NU. Asta inseamna, insa, sa te gandesti bine la motivatie, sa iti argumentezi raspunsul si sa transmiti mesajul astfel incat sa eviti un conflict. Acceptarea oricaror sarcini oricand si din partea oricui este una dintre cele mai mari surse de frustrare si nemultumire la locul de munca.
Ai asteptari nejustificate
Daca tu consideri ca ai petrecut suficient timp pe un anumit job si e dreptul tau si timpul sa avansezi sau sa primesti o marire, discuta cu seful tau despre asta. Nu te astepta ca cineva te va chema intr-o zi in birou si te va anunta ca tocmai ti-a fost aprobata o marire semnificativa de salariu. Si nu te gandi ca nu se intampla asta pentru ca nu esti apreciat sau pentru ca nu o meriti; nu se intampla pentru ca nu e productiv pentru angajator si pentru ca scopul numarul unu al companiilor este sa produca bani. Daca iti doresti un lucru, sta doar in mainile tale sa il obtii.