Tot mai des in zilele noastre, pentru deplasarea catre serviciu, la cumparaturi sau la plimbare pentru relaxare se apeleaza la mijloace mai ieftine si sanatoase, concret, la biciclete electrice. In tarile accidentale acest mijloc de locomotie este frecvent intalnit, insa si la noi a capatat in ultimii ani o destul de mare amploare.
Ce este, de fapt, aceasta bicicleta si ce rol are
O bicicleta electrica are forma si aspectul unei biciclete normale, numai ca are incorporate un motor electric si un acumulator. Diferenta dintre cea normala si cea electrica consta in faptul ca atunci cand se doreste, se poate activa functia motorului. De regula, astfel de biciclete sunt destinate deplasarilor pe distante mai mari (cca 20 km), pe trasee abrupte, anevoioase sau de persoane a caror constitutie fizica nu le permite o pedalare continua.
Avantajele unui astfel de mijloc de deplasare
- costuri reduse in comparatie cu cele pentru carburantul masinii sau pentru transportul in comun;
- deplasarea mai usoara in trafic, mai ales in orasele aglomerate unde traficul este infernal la orele de varf;
- nu este nevoie de permis de conducere, nu se percep taxe si impozite nefiind necesar decat sa se respecte codul de circulator rutiera;
Ca dezavantaje ar putea fi punctate greutatea mare la manevrare (urcatul sau coboratul scarilor) si pretul destul de ridicat (intre 2.500 lei si 5.000 lei), in raport corect, de cele mai multe ori cu performanta bicicletei.
Tot ce trebuie cunoscut despre motorul biciclei electrice
Cele mai citite articole
Amplasarea motorului poate fi: pe roata din spate, cu mentiunea ca poate fi incarcat din mers atunci cand nu este activat; sau central, in zona axului pedalelor, activandu-se in functie de viteza de pedalare – asemanarea cu o bicicleta clasica este mai pregnanta la cea cu motorul central fata de cea cu motorul fixat pe roata din spate.
De mentionat este faptul ca motorul nu preia toate functiile, ci are un rol de asistare a pedalarii – cu cat se va pedala mai mult, cu atat durata de viata a motorului va creste si invers.
Exista doua tipuri de motoare: cu pedalare asistata (motorul porneste cand incepe pedalarea) si cu putere constanta (motorul porneste prin apasarea butonului de pe ghidon fara sa depinda de pedalare) – inconvenientul ar fi ca durata de viata a acumulatorului este mai mica, dar ca avantaj se poate nota faptul ca este foarte util pentru terenuri accidentate sau carari de munte.
Un alt aspect este puterea motorului care variaza intre 250 W si 1.200 de W. Se stie ca puterea unui motor este direct proportionala cu consumul de energie si, deci, cu cat capacitatea este mai mare cu atat este nevoie de o baterie mai puternica.
Autonomia acumulatorului depinde de frecventa pedalarii, de greutatea biciclistului, de puterea motorului si de dificultatea traseului – de exemplu, o baterie de 10 amperi permite deplasarea pe o distanta de 15 km daca nu se pedaleaza sau de 30 km daca se pedaleaza.
Acestea sunt cateva recomandari mai importante de care e bine sa se tina cont la achizitionarea unei biciclete electrice.